01 January, 2009

“The Nightmare Before Christmas soundtrack’inin cover albümü: Nightmare Revisited”

1993 yılında internetin yaygın olduğunu ya da bilgiye bu kadar rahat ulaştığımızı iddia eden olamaz herhalde. Ben de o yıllarda bir sinema programında The Nightmare Before Christmas’ın tanıtımını izlemiştim.

Filmin adı aklımda kalmamıştı ama beni etkileyen Halloween kentinde yaşayanların stop-motion tekniğiyle çekilmiş filminin mükemmel görüntüleri olmuştu ve doğru hatırlıyorsam Cine 5 yayınlamıştı o zamanlar filmi ama ben izleyememiştim.

Neyse aradan yıllar geçtikten sonra hem Tim Burton’ı daha çok tanıma hem de yıllar sonra filmi bulma başarısıyla The Nightmare Before Christmas ve Halloween Town’ın balkabağı efendisi Jack Skellington’ın hikayesini binlerce kere izledim ve herkese (bayılmalarına neden olacak kadar!) anlattım.

Günümüzde ise her adım başı (maalesef) birisinin üzerinde, çantasında, tokasında kısaca her yerinde Jack ve filmin karakterlerini görebiliyoruz. Bazı şeyler maalesef popüler kültüründe etkisiyle alakasız birçok kişi tarafından ele geçirilebiliyor. Neyse bu durum benim filme olan sevgimi etkilememeli diyorum ve filmin Tim Burton’ın dehası kadar başarısında etkisi olan müziklerine geçmek istiyorum. Filmin müziklerini Danny Elfman yapmıştı ki kendisi sinema ve televizyon soundtrack’lerinde bir duayendi (hala öyle). Ama asıl harika olan şarkıların hepsini Elfman’ın seslendirmiş olması ve kendisinin bu yönününde çok başarılı olduğunu kanıtlamasıydı.

KoRn - Kidnap The Sandy Claws


Yazıları fistikyesili.com'a taşıdık. Devamını okumak için lütfen tıklayın.

1 comment:

Anonymous said...

merhaba çalışmalarızda başarılar dilerim