30 January, 2008

Starbucks'da damping

ABD’deki mortgage kredi krizinin etkilediği firmalar arasında yer alan kahve zinciri Starbucks, çareyi dampingde buldu. Amerikan halkının krizle birlikte kendisine göre daha ucuz olan Mc Donald’s ve Dunkin Donuts’a yöneldiğini gören Starbucks, 1 fincan kahvenin fiyatını 1 dolara düşürdü.

30 ülkede faaliyet gösteren Starbucks’ın ABD’nin Seattle kentinde başlattığı 1 dolarlık kahve promosyonu için, “şimdilik test aşmasında” yorumu yapıldı. Türkiye de dahil olmak üzere faaliyet gösterdiği diğer ülkelerde aynı promosyonu uygulayıp uygulamayacağı hakkında açıklama yapmayan şirket, Seattle’daki ilk denemenin ardından promosyonlu uygulamanın geleceğine karar verecek.

Starbucks’ın ABD borsalarında işlem gören hisselerinin 2007’de yüzde 40 değer kaybetmesinin ardından firmanın yeni iş yöntemleri arayışına girdiği biliniyor.


No comments: