14 December, 2008

“1980 ve öncesindeki neslin büyüdüğü çizgi filmler: Voltron, Clémentine ve diğerleri…”

Benim gibi doğum tarihi 80 öncesi olan kuşak için anime kavramı çok yeni. O zamanlar sadece TRT’de izlediğimiz çizgi filmler vardı animeyi ben o zamanlar bilmiyordum. Şimdi dönüp baktığımızda bunların birer anime olduğunu görüyoruz. Animeye karşı falan değilim, birçok sevdiğim anime de var ama benim için az sonra yazacaklarım anime değil çizgi film. Çünkü onlarla tanıştığımda çizgi film diye adlnadırmıştım ve değiştirmek istemiyorum. Onlar, pazar sabahları ya da okul dönüşü izlenen güzel çizgi filmler. Neyse işte başlıyoruz…

Voltron: Defender of the Universe Evet yanlış yazmadım Voltran değil Voltron aslında, ama hepimiz Onu Voltran diye hatırlıyoruz. Uzak bir galakside evreni koruyan ve beş aslan robotun birleşmesiyle oluşan kahraman robotumuz, her bölümde ayrı bir düşmanı dövüyordu ve bizlerde aynı hikayeleri okul bahçesinde arkadaşlarımızla uygulamaya çalışıyorduk! Pazar sabahları western kuşağından önce yayınlandığını hatırlarım bir de herkesin favori bir aslanının olduğunu. Benim favorim ise her zaman kırmızı idi.

Nils ve Uçak Kaz - Nils no Fushigi na Tabi
Selma Lagerlöf’ün nobel ödüllü romanından uyarlanan bir çizgi filmdi. Yıllar sonra kitabını da okumuştum ama çocukken bildiğim tek şey Nils ve uçan kaz Morten’dı. Yaramaz Nils’in bir cin tarafından küçültülmesi ve o sırada uçmaya çalışan Morten ile kaçıp Akka liderliğindeki yaban kazlarıyla İsveç’deki maceralarını anlatırdı. Nils’in küçük arkadaşı Carrot’da onlarla beraberdi. Yolculuk sonunda Nils yaramazlığı bırakacaktı. Çoğu bölümünü izlediğimi hayal meyal hatırlıyorum ama son bölümde Nils normal boyutlarına döndüğünde Akka ile konuşmaya çalışıp iletişim kuramadıklarında çok üzüldüğümü asla unutamam.


Yazıları fistikyesili.com'a taşıdık. Devamını okumak için lütfen tıklayın.

No comments: