20 September, 2008

Interbrand 2008 Best Global Brands

Interbrand, 2008 Best Global Brands raporunu yayınladı. Listenin ilk sırasında Coca Cola yerini korurken geçen senenin üçüncüsü IBM, ikinci sıraya yükseldi. Geçen senenin ikincisi Microsoft ise bir basamak gerileyerek üçüncü sırada yer aldı.

Listede geçen seneki yerlerini koruyan General Electric dördüncü, Nokia beşinci, Toyota altıncı, Intel yedinci, McDonalds sekizinci ve Disney dokuzuncu sırada. Listenin 10. sırasında da İnternet devi Google yer alıyor. Google bu yıl da %43'luk marka değeri artışıyla son iki sene de olduğu gibi marka değeri en çok yükselen marka durumda ve seneye daha da yükseleceğe benziyor. Google'ın yerinden ettiği Mercedes ise bu sene 11. sırada yer aldı.



Listede en büyük marka değeri kaybeden marka ise Amerikalı finans devi Merrill Lynch oldu. -%21'lik marka değeri kaybı yaşayan Lynch'in bu değer kaybının en önemli nedeni ABD'deki mortgage krizi olsa gerek. Lynch gibi diğer finans devlerinden Morgan Stanley'de -%16, Citi ise -%14'lük marka değeri kayıbı yaşadılar.

Kanadalı elektronik markası Blackberry'de ilk defa yer aldığı listeye 73. sıradan hızlı bir giriş yaptı. Listeyi detaylı incelemek isteyenler aşağıdaki linkden rapora ulaşabilirler. İyi okumalar.


Best Global Brands 2008

No comments: